Wat we willen bereiken met ons onderwijs
Weten en doen
- Kinderen hebben een goede beheersing van taal en rekenen (1F, 2F/1S referentieniveaus);
- Kinderen maken een brede ontwikkeling door (weten/doen, samen/zijn), met bijzondere aandacht voor rekenen en taal in relevante betekenisvolle contexten;
- Kinderen leren hun hoofd, hart en handen te gebruiken;
- Kinderen denken en handelen vanuit nieuwsgierigheid en mogelijkheden en onderzoeken daarbij hun eigen vraagstukken;
Samen
- Kinderen leren over hun rol en positie als democratisch burger in de maatschappij;
- Kinderen leren dat leren een sociaal proces is, leren doe je zelf en samen met de ander;
Persoonsvorming
- Kinderen maken een cognitief-intellectuele als sociaalemotionele ontwikkeling door;
- Kinderen leren wie ze zelf zijn als mens, wat ze ambiëren in het leven, wat hun capaciteiten zijn en hoe ze kunnen vertrouwen op zichzelf (self efficacy);
- Kinderen leren zichzelf te sturen via reflectie;
- Kinderen leren door te zetten, discipline te tonen en het eigen leervermogen te benutten;
- Kinderen leren executieve functies te ontwikkelen (impulsbeheersing, concentratie, flexibiliteit, prioriteiten stellen.